Dev-cpp na laboratorium z ZSI.PO - uwagi i często zadawane pytania
- Czy można używać w dev-cpp katalogów z odstępami w nazwach?
Nie! Ani w ścieżce do katalogu z dev_cpp, ani w ścieżce
do katalogów z własnymi plikami.
- Jak korzystać ze strumieni pod dev_cpp?
Aby skorzystać np. ze strumieni należy albo użyć współczesnej
składni C++ (to dotyczy wszystkich współczesnych kompilatorów C++):
#include <iostream >
using namespace std;
albo z dotychczasowej (ta postać odwołania do biblioteki dotyczy
dev-cpp, w innych środowiskach będzie zapewne inna):
#include <backward\iostream.h>
- Jak kompilować programy składające się z wielu plików pod dev_cpp?
Bardzo prosto - należy stworzyć projekt z tymi plikami.
Konkretnie należy postąpić tak:
- Uruchomić dev_cpp ;).
- File | New | Project | Console Application
(ew. można zmienić nazwę projektu).
- OK.
- Wskazujemy katalog dla nowego projektu (najlepiej nowy podkatalog
czegoś w rodzaju z:\cpp).
- Zapisz.
Jeśli mamy gotowy program (np. z materiałów do tych zajęć), to:
- Kopiujemy go (poza dev_cpp) do wskazanego w p. d) katalogu.
- W lewym panelu (ze strukturą projektu), klikamy na + przy projekcie,
rozwija się lista elementów projektu, klikamy na main.cpp i z podręcznego
menu (prawy guzik myszki) wybieramy Remove File.
- Znów z podręcznego menu komendą Add to Project (klikamy na pozycję Project)
dodajemy poszczególne pliki naszego projektu. Uwaga: dodajemy w ten sposób tylko
pliki .cpp! Plik .h dodają się same (przez dyrektywy #include).
I gotowe!
Jeśli zaś dopiero tworzymy taki program, to:
- File | New |Source File
robimy to dla każdego modułu, na pytanie czy dołączyć do projektu odpowiadamy
oczywiście: Yes/Tak.
Tu znajduja się przykładowe pliki z 10-tych zajęć
(o wyjątkach) przerobione nieco, tak by pasowały do dev_cpp oraz plik
Makefile.win
(wygenerowany przez dev-cpp) pokazujący co jest kompilowane. Podany jest też
plik zad_10.dev, po skopiowaniu
wszystkich plików wystarczy go tylko otworzyć i już można kompilować całość.