Pytania i Odpowiedzi
do programu zaliczeniowego z Programowania Obiektowego i C++
(Matematyka, II rok)
Pytania
Czy teleport może prowadzić do teleportu? [28.XI.2004]
Kiedy kończy się gra? [28.XI.2004]
Jak się rusza skoczek? [28.XI.2004]
Czy gracz może nie wykonać ruchu? [28.XI.2004]
Czy trzeba zaimplementować zapisywanie gry? [28.XI.2004]
Czy trzeba zaimplementować cofanie posunięć? [28.XI.2004]
Czy podczas gry ma być wyświetlana informacja np. o liczbie
posiadanych zębów? [28.XI.2004]
Czy trzeba zaimplementować cofanie posunięć? [28.XI.2004]
Czy wizualnie rozróżniamy dziurę zamurowaną od zwykłego
gruntu? [28.XI.2004]
Początek strony
Nowości
- 28.11.04: Uruchomienie PiO.
Początek strony
Odpowiedzi
P: Czy teleport może prowadzić do teleportu? [28.XI.2004]
O: Na poprawnej planszy nie może (bo nie ma to sensu: można było od razu skierować
teleport na miejsce docelowe, nie mówiąc już o uniknięciu ewentualnych cykli). Można więc albo
założyć, że nie ma na planszy teleportów do teleportów, albo traktować teleport do
teleportu tak samo jak teleport do muru (czyli nie skakać).
P: Kiedy kończy się gra? [28.XI.2004]
O: Ogólnie rzecz biorąc gdy się kończy :). To znaczy, gdy wymagana liczba rycerzy dotrze
do legowiska smoka (wygrana gracza), liczba rycerzy spadnie poniżej liczby wymaganej
do zwycięstwa (jeśli do razu było za mało? To plansza była źle skonstruowana!), żaden
rycerz nie może się ruszyć (w obu przypadkach przegrana gracza). Program powinien
jakoś zasygnalizować wynik gry (np. wyświetlając okienko ze stosownym komunikatem),
potem ma prawo się zakończyć, może też zaproponować nową rozgrywkę.
P: Jak się rusza skoczek? [28.XI.2004]
O: Tylko w pionie i poziomie (nie na ukos). Z treści zadania wynika, że tylko skacze.
Można też przyjąć, że oprócz skakania chodzi. Obie realizacje są dopuszczalne.
P: Czy gracz może nie wykonać ruchu? [28.XI.2004]
O: Może.
P: Czy trzeba zaimplementować zapisywanie gry? [28.XI.2004]
O: Nie jest to wymagane, ale oczywiście mile widziane.
P: Czy trzeba zaimplementować cofanie posunięć? [28.XI.2004]
O: Nie, wtedy gra byłaby za łatwa (dla gracza, nie dla piszącego).
P: Czy podczas gry ma być wyświetlana informacja np. o liczbie
posiadanych zębów? [28.XI.2004]
O: Tak, powinien być sensowny interfejs (np. gdy wybieramy rycerza, to z boku okna widzimy opis tego
rycerza), poza tym gracz powinien widzieć (móc zobaczyć) podstawowe informacje dotyczące stanu
gry (np. ilu ma rycerzy, ilu musi jeszcze doprowadzić do smoka, itp.).
P: Czy wizualnie rozróżniamy dziurę zamurowaną od zwykłego
gruntu? [28.XI.2004]
O: Nie jest to konieczne.
Początek strony