Pytania i Odpowiedzi (PiO) do zadania zaliczeniowego
Programowanie obiektowe (informatyka, studia dzienne, I rok)
Edycja: 2006/2007
- Czy Metagra powinna umo�liwia� pisanie program�w w j�zyku Action Lang
w postaci tekstowej?[26.XI.2006]
- Nie. Wystarczy zrealizowa� budow� program�w przez wybieranie kolejnych
instrukcji, a tak�e ich argument�w, z listy.
- Czy opr�cz samej Metagry nale�y napisa� konkretne gry z niej
korzystaj�ce?[26.XI.2006]
- Tak. Trzeba zaprojektowa� i zrealizowa� co najmniej jedn� tak� gr�.
- Czy na jednym polu mo�e by� wiele obiekt�w?[4/5.XII.2006]
- Tak. Pewnym problemem jest wizualizacja i wskazywanie obiekt�w na takim polu.
Mo�na przyj�� dowolne rozwi�zanie, np. wypisywanie z boku planszy po wybraniu
pola liczby element�w stoj�cych na tym polu i przyj�cie, �e prawy klik zmienia
(cyklicznie) ten element, kt�ry jest na wierzchu.
- W jaki spos�b umo�liwia� dodawanie nowych rodzaj�w obiekt�w, czy
nowych j�zyk�w/instrukcji (p. pkt. 4)?[4/5.XII.2006]
- Ma to robi� programista poprzez rozszerzenie systemu, czyli dodanie
klas i metod, kt�re b�d� p�niej udost�pnione u�ytkownikowi.
- W jaki spos�b mamy intepretowa� wyra�enia, czy nie
chodzi o pisanie parsera i skanera? [10/11.XII.2006]
- Nie nale�y pisa� parsera ani skanera. Nale�y da� u�ytkownikowi
mo�liwo�� wybrania instrukcji z listy. Parametry nale�y odczyta�
poprzez zapytanie u�ytkownika wprost, np. przy GOTO: "Podaj numer
linii: ..."